Studie trakčního podvozku kolejového elektrobusu
Design studie of the traction bogie of the electric Rail bus
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Hromádka Tomáš
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Šindelář Petr
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2018-09-06Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá koncepčním návrhem jednonápravového podvozku pro kolejový elektrobus. Teoretická část, zpracovaná formou rešerše, pojednává o různých konstrukčních řešeních kolejových podvozků. Byl zpracován typový výkres a hmotnostní analýza vozu, návrh vypružení, základní výpočet pro pohon pomocí bateriových modulů a vlastní koncepční model jednonápravového podvozku. Navržené parametry jsou dále vyhodnoceny na bezpečnost proti vykolejí na zborcené trati pomocí softwaru Simpack. This thesis is concerned with the conceptual design of single-axle bogie for electric railbus's. The first theoretical part has been executed on the basic of materials taken from literature and the Internet sources. The research topic was about various design solutions of rail bogies. Theoretical part was followed by mass analysis, design of the suspension, basic calculation for battery ? powered drive and finally concept of the single-axle bogie. These parameters are further evaluated for safety against derailment on the twisted track using Simpack software.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [429]