Optimalizace členů pohonného řetězce automobilu s ohledem na zástavbový prostor, hluk a vibrace
Virtual design of powertrain components under consideration of construction space and NVH requirements
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Hedrichová Helen
Supervisor
Miláček Ondřej
Opponent
Zoul Václav
Field of study
Advanced PowertrainsStudy program
Master of Automotive EngineeringInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2018-09-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem diplomové práce je virtuální design převodového ústrojí s ohledem na instalační prostor a NVH požadavky. V první části práce je představení hybridních vozidel, poloos a dvouhmotých setrvačníku. Pro design poloosy a dvouhmotého setrvačníku byl proveden výpočet, oboje s ohledem na daný konstrukční prostor. V druhé části práce byly představeni provozní podmínky osobních vozidel a 1D MBS model byl vytvořen s charakteristickými vlastnostmi hybridního vozidla. Model byl využit pro modální a frekvenční analýzu relevantních provozních podmínek, výsledky byly porovnány a vyhodnoceny. Nakonec, spalovací motor hybridního vozidla byl modifikován a pro tuto alternativu pro vylepšení dynamického chováni provedená optimalizace dvouhmotého setrvačníku. This Master thesis focuses on the virtual design of powertrain components under consideration of construction space and NVH requirements. In the first part of the thesis an introduction of hybrid vehicles, half shafts and dual-mass flywheels can be found. Calculation for a half shaft and DMF design has been proceeded, both considering a given installation space. In the second part passenger vehicle specific operating conditions have been introduced and a 1D torsional MBS model has been created with characteristic properties of a hybrid vehicle. The model has been used to perform a modal and time domain analysis of pertinent operating conditions, the results have been compared and evaluated. Finally the engine of the hybrid vehicle has been modified and an optimization of the DMF for this alternative has been made to improve the dynamic behavior.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]