ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Produktová a komunikační strategie vybraného mobilního operátora

The Product andCommunication Strategy of the Selected Mobile Operator

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Votočková Lenka
Supervisor
Jílková Petra
Opponent
Kilingerová Andrea
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií
Defended
2018-09-04



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá produktovou a komunikační strategií vybraného mobilního operátora. Teoretická část se zaměřuje na marketingový mix, který v sobě zahrnuje produkt, místo, komunikaci a cenu. Nejdůležitější složkou marketingového mixu v práci je produkt a komunikace. Dále teoretická část popisuje komunikační strategii a komunikační mix, který se skládá z reklamy, podpory prodeje, public relations, event marketing a sponzoring, osobního prodeje a online marketingu. V praktické části je popsána vybraná společnost, která je porovnána s konkurencí. Praktická část popisuje aktuální stav produktové a komunikační strategie vybrané společnosti. Součástí praktické části je analýza a komparace rodinných balíčků s konkurencí a marketingová sonda, která uvádí, jak lidé vnímají mobilní operátory, jejich produkty a jejich následnou komunikaci. Cílem práce je na základě analýzy současného stavu a marketingové sondy navrhnout doporučení pro zlepšení produktové a komunikační strategie.
 
products created by a selected mobile provider company. The first part of the theoretical study examines a combination of factors that constitute the marketing mix, which involves the product, location, communication and price. The most important component of the marketing mix is the product. The second part of the theoretical study looked into the communication strategy and communication mix consisting of advertising, sales promotion, public relations, event marketing and sponsorship, personal sales and online marketing. The practical investigation evaluates the specific products offered by the selected company and their way of communicating with the customer. A practical analysis and comparison of products offered as family packages was undertaken. This involved a marketing probe that highlighted how people perceived the selected mobile provider in comparison to its competitors, and their subsequent communication. The aim of the thesis is to propose recommendations for improvement of the product and communication strategy based on the analysis of the current state and the marketing probe.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80411
View/Open
PLNY_TEXT (1.685Mb)
PRILOHA (706.8Kb)
POSUDEK (357.6Kb)
POSUDEK (771.2Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [933]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV