ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inovace externího personálního marketingu se zaměřením na České vysoké učení technické v Praze ve ŠKODA auto, a.s.

Innovation of external personnel marketing with focus on The Czech Technical University in Prague in ŠKODA auto, a.s.

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Majerová Klára
Supervisor
Dvořáková Zuzana
Opponent
Opekarová Adéla
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií
Defended
2018-09-04



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá externím personálním marketingem zaměřeným na spolupráci se školami. Cílem práce je zhodnotit externí personální marketing se zaměřením na České vysoké učení technické v Praze ve ŠKODA AUTO a.s. a následně navrhnout jeho inovaci. Teoretická část uceleně předkládá dosavadní poznatky a souvislosti dané problematiky. Vysvětluje pojmy inovace a kreativita. Prezentuje typy a druhy inovací a inovační proces. Představuje druhy kreativity a metody kreativního myšlení. Vymezuje pojmy personální marketing a personální marketingový mix. Detailněji se zabývá externím personálním marketingem a s tím souvisejícími aspekty, jako je budování značky zaměstnavatele a spolupráce se školami. Z teoretického základu vychází vlastní výzkum, který kombinuje kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání. V praktické části je představena vybraná společnost a jsou prezentovány výsledky z dotazníkového šetření a rozhovorů se studenty. Na základě výstupů z provedeného výzkumu je pro oddělení Spolupráce se školami ŠKODA AUTO a.s. navržena inovace externího personálního marketingu se zaměřením na České vysoké učení technické v Praze.
 
The thesis deals with external personnel marketing focused on cooperation with schools. The aim is to evaluate external personnel marketing with focus on The Czech Technical University in Prague in ŠKODA AUTO a.s. and to propose its innovation. The theoretical part presents the existing knowledge and context of the given issue. It explains the terms "innovation" and "creativity". It presents different kinds of innovation and innovation process. It introduces types of creativity and methods of creative thinking. It defines the terms "personnel marketing" and "personnel marketing mix". It deals in detail with external personnel marketing and related aspects such as employer branding and collaboration with schools. The theoretical basis forms the foundation of my own research which combines quantitative and qualitative methods. In the practical part, a selected company is presented and results from the questionnaire survey and interviews with students are introduced. Based on the research outputs, an innovation of external personnel marketing with the focus on The Czech Technical University in Prague is proposed for the department of Cooperation with Schools ŠKODA AUTO a.s.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80397
View/Open
PLNY_TEXT (2.059Mb)
PRILOHA (266.8Kb)
POSUDEK (354.3Kb)
POSUDEK (142.1Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [933]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV