Zobrazit minimální záznam

Modification of a racing simulator model setup according to the real parameters of a vehicle



dc.contributor.advisorVašíček Michal
dc.contributor.authorDostálek Filip
dc.date.accessioned2019-02-20T10:56:42Z
dc.date.available2019-02-20T10:56:42Z
dc.date.issued2019-02-01
dc.identifierKOS-765083965505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80266
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na úpravu simulačního modelu simulátoru rFactor na základě skutečných parametrů vozu Audi R8 LMS týmu I.S.R. Racing a je zde uveden popis hardwaru a softwaru simulátoru. Nejprve byl zkalibrován obraz projektorů. Dále byly na skutečném voze naměřeny hmotnostní a délkové parametry pro výpočty momentů setrvačnosti. Byly zjištěny polohy kinematických bodů a vypočítán aerodynamický přítlak ze signálu polohy tlumičů. Naměřené a vypočtené hodnoty byly poté pomocí Generátoru souborů vloženy do pěti textových souborů. Model byl otestován profesionálním jezdcem Filipem Salaquardou a byly porovnány hodnoty mezi skutečným vozem a simulátorem. Porovnávala se podélná a příčná dynamika vozu, přičemž chyba mezi simulátorem a skutečným vozem ať už v rychlosti či v příčném zrychlení byla maximálně 5 %. Pro porovnání byly použity tratě, které jsou v simulátoru kvalitně zpracované, aby výsledky byly co nejpřesnější. Simulační model bude tým I.S.R.Racing používat pro trénink jezdců před jednotlivými závody.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on modifying of a physical model in the rFactor simulator based on real parameters of the I.S.R. Racing car - Audi R8 LMS, as well as the description of the used hardware and software. First, the projector screen was calibrated. Afterwards, the weight and other measurements of interest were taken from the real car to calculate the moments of inertia. The positions of kinematic points were located and aerodynamic downforce was calculated from the signal of damper position. All measured and calculated values were imported using the Files generator into five separate text files. The model was tested by a professional driver Mr. Filip Salaquarda and the real and simulated values were compared. The longitudinal and transverse dynamics of car have been compared, finding the deviation between the real and simulated values in both speed and transverse acceleration not exceeding 5 %. For reliability concerns, only well designed tracks were used to achieve more precise results. I.S.R.Racing will further use the simulation model for the training of their drivers before individual races.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectsimulátor,Audi R8 LMS,závodní vůz,závodní okruh,aerodynamický přítlak,tlumičecze
dc.subjectsimulator,Audi R8 LMS,race car,race track,aerodynamic force,damperseng
dc.titleÚprava simulačního modelu vozu na základě skutečných parametrů vozidlacze
dc.titleModification of a racing simulator model setup according to the real parameters of a vehicleeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2019-02-06
dc.contributor.refereeZábranský Martin
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam