Využití výpočetní techniky v administrativě školy
The Use of Information and Communication Technologies in School Administration
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Holeček Lukáš
Supervisor
Vobořilová Jarmila
Opponent
Dobrovská Dana
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíDefended
2019-02-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se věnuje využití a vhodnosti použití softwaru "Bakaláři" v administrativě školy. V teoretické části práce jsou vysvětleny informační technologie ve škole a využití programu "Bakaláři" porovnání s jinými programy. Dále se práce zabývá postojem pedagogů k informačním systémům, rozdělením základních funkcí systému možností využití a modulace systému. V Empirické části je provedeno dotazníkové šetření na střední škole technického zaměření jak u pedagogů, tak i rodičů a žáků. The bachelor thesis deals with the use and suitability of using the "Bakaláři" software in the school administration. In the theoretical part of the thesis are explained the information technologies in the school and the use of the program "Bakalaři" comparison with other programs. Further, the thesis deals with the attitude of educators to information systems, by dividing the basic functions of system of possibilities of utilization and modulation of the system. In the Empirical part, a questionnaire survey is carried out at the center of the technical focus of the school both on teachers and on parents and pupils.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1271]