Analýza přetlakování kabiny letounu
Airplane Cabin Overpressure Analysis
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Céspedes Miranda Dominika
Supervisor
Schmirler Michal
Opponent
Prokop Petr
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyDefended
2018-09-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce je výsledkem spolupráce Českého vysokého učení technického v Praze a společnosti General Electric Aviation Czech. Hlavním tématem je přetlakování kabiny letadel. Zabývá se problematikou přetlakování kabiny letadel, tedy příčinami a možnostmi přetlakování kabiny letadel a s nimi spojenými klady a zápory. Podrobněji se věnuje výškové soustavě letadla King Air 350, které je majetkem ČVUT. Dále se zabývá možnostmi regulace odpouštění z motoru G.E. Catalyst, který je výtvorem společnosti G.E. Aviation Czech, při integraci na již zmíněný letoun King Air 350. Popisuje postup při návrhu plynulé regulace odpouštění z motoru. Zabývá se měřením hmotnostních i objemových průtoků nepřímým způsobem s pomocí škrtících prvků, speciálně clonami. This work is a result of cooperation between the Czech Technical University in Prague and General Electric Aviation Czech. The main theme is the cabin airplane pressurization. It deals with the issue of airplane cabin pressurization, in other words the reasons of pressurization, its possibilities and associated pros and cons. It deals with the cabim pressurization system of King Air 350 aircraft, which is owned by CTU. Further, it deals with the possibilities of regulation of bleed air draining from the engine G.E. Catalyst, which is a product of G.E. Aviation Czech, integrating into the above-mentioned King Air 350. It describes the procedure for designing a continuous regulation of bleed air draining. It deals with the measurement of mass and volume flows with the help of throttle elements, especially the orifices.
Collections
- Bakalářské práce - 12112 [113]