ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Výpočet torzního kmitání soustrojí a porovnání různých metod výpočtu

Calculation of torsional vibration and comparison of diferent methods of calculation

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Kovač Petar
Supervisor
Zoul Václav
Opponent
Steinbauer Pavel
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technika
Study program
Strojní inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Defended
2018-09-04



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá porovnáním metod řešení torzního kmitání na příkladu dieselelektrického soustrojí. V MATLABu jsou sestaveny programy pro řešení ustálených stavů metodou přímou a modální. Výpočet pro stejné vstupní parametry je proveden i v softwarovém balíčku GT-POWER. Dále jsou řešeny přechodové stavy - start a doběh motoru. Pro tyto jevy jsou sestaveny programy pomocí softwaru Simulink a GT-POWER. Výpočtové metody jsou porovnány z hlediska zadávání dynamických vlastností prvků, zadávání budicích účinků, náročnosti sestavení programů a času potřebného pro výpočet. Všechny programy jsou doplněny pokyny pro snadnou aplikaci na podobná soustrojí.
 
This diploma thesis deals with the comparison of torsional vibration calculation methods on the example of dieselelectric unit. In MATLAB, programs for steady-state solution are compiled using the direct and modal method. Calculation for the same input parameters is also performed in the GT-POWER software package. Additionally, the transition states - starting and stopping of the engine are calculated. For these phenomena, programs are compiled using the Simulink and GT-POWER software. The computational methods are compared in terms of entering the dynamic properties of the elements, the input of the exciting effects, the complexity of the programs and the time needed for the calculation. All programs are supplemented with instructions for easy application to similar units.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80089
View/Open
PLNY_TEXT (2.517Mb)
PRILOHA (2.439Mb)
POSUDEK (1.159Mb)
POSUDEK (639.1Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [476]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV