Výpočet torzního kmitání soustrojí a porovnání různých metod výpočtu
Calculation of torsional vibration and comparison of diferent methods of calculation
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kovač Petar
Vedoucí práce
Zoul Václav
Oponent práce
Steinbauer Pavel
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2018-09-04Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá porovnáním metod řešení torzního kmitání na příkladu dieselelektrického soustrojí. V MATLABu jsou sestaveny programy pro řešení ustálených stavů metodou přímou a modální. Výpočet pro stejné vstupní parametry je proveden i v softwarovém balíčku GT-POWER. Dále jsou řešeny přechodové stavy - start a doběh motoru. Pro tyto jevy jsou sestaveny programy pomocí softwaru Simulink a GT-POWER. Výpočtové metody jsou porovnány z hlediska zadávání dynamických vlastností prvků, zadávání budicích účinků, náročnosti sestavení programů a času potřebného pro výpočet. Všechny programy jsou doplněny pokyny pro snadnou aplikaci na podobná soustrojí. This diploma thesis deals with the comparison of torsional vibration calculation methods on the example of dieselelectric unit. In MATLAB, programs for steady-state solution are compiled using the direct and modal method. Calculation for the same input parameters is also performed in the GT-POWER software package. Additionally, the transition states - starting and stopping of the engine are calculated. For these phenomena, programs are compiled using the Simulink and GT-POWER software. The computational methods are compared in terms of entering the dynamic properties of the elements, the input of the exciting effects, the complexity of the programs and the time needed for the calculation. All programs are supplemented with instructions for easy application to similar units.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]