Stabilita jízdních souprav zemědělských strojů při brzdění
Stability of agricultural trailer machinery during the braking
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Pinkas Jaroslav
Vedoucí práce
Mík Josef
Oponent práce
Fiala Pavel
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2018-09-17Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce analyzuje téma zemědělské dopravy a stability jízdy zemědělských vozidel vhodných pro dopravu, zejména při brždění. Zabývá se dělením zemědělských a lesnických vozidel do kategorií a přináší základní přehled vozidel z těchto kategorií. Definuje vhodnost spojení zemědělských vozidel do soupravy s ohledem na rozměry a hmotnost vozidel. Popisuje dynamiku brždění a princip protiblokovacího zařízení. Dále se věnuje podmínkám schvalování vozidel a definuje prováděné zkoušky pro homologaci. Těžištěm této práce je navržený experiment a následné jeho vyhodnocení. V diskuzi je proveden odhad chování vozidla při vyšších rychlostech, než jsou povoleny. The subject of this bachelor thesis analyses the topic of agriculture transport and the stability of agriculture vehicles for transportation, especially during breaking. Deals with division of agriculture and forestry vehicles into categories and provides a basic overview of these vehicles. It defines the suitability of combination agricultural vehicles into unit with regard to dimension and weight of the vehicles. Describes the breaking dynamics and the principle of anti-lock brake devices. It also deals with vehicle approval conditions and defines the homologation tests performed. The focus of this work is the proposed experiment and its evaluation. In the discussion, the behaviour of the vehicle is estimated at speeds higher than allowed.