Návrh profilu křídla
Design of the Wing Profile
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Srbljanović Filip
Vedoucí práce
Hůlek David
Oponent práce
Plíhal Petr
Studijní obor
Technologie údržby letadelStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2018-09-17Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této bakalářské práce je navrhnout nový profil křídla, nebo jeho modifikace tak, aby se zlepšily jeho parametry. První kapitola je věnována základnímu popisu termínů v oblasti aerodynamiky. V druhé kapitole jsou popsány statické a dynamické aeroelastické jevy, které se vyskytují za letu. Ve zbylých kapitolách jsou ověřovány výpočtové metody, dále výběr profilu a mnou vytvořená modifikace. Výpočet vztlaku a odporu profilu při různých úhlech náběhu a simulace proudění kolem profilu křídla s modifikací, následně jsou data vyhodnocena. The subject of this bachelor thesis is to design a new wing profile or its modification, to improve its parameters. In the first chapter I deal with the basic description of terms in aerodynamics. In the second chapter I describe the static and dynamic aeroelastic phenomena that occur in flight. The rest of the chapters include the verification of the calculation method, the selection of the wing profile and the modification made by me. Calculation of the lift and resistance at different angles of attack and simulation of flow around the wing profile with modification. Then I review and conclude the data.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]