Konfigurace zkoušky nárazu hlavovým impaktorem dle EuroNCAP
Configuration of the EuroNCAP Headform to Bonnet Test
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ryška Jakub
Vedoucí práce
Vašíček Michal
Oponent práce
Astraverkhau Nikita
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2018-09-12Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek dle metodiky společnosti Euro NCAP se zvláštním zaměřením na nárazové testy hlavovým impaktorem. Tyto testy jsou prováděny zejména za účelem posouzení bezpečnosti různých modelů automobilů, a to jak pro posádku vozidla, tak pro chodce. V první polovině této bakalářské práce jsou představeny a vysvětleny základní pravidla a principy nárazových testů dle Euro NCAP. V dalších kapitolách jsou představena zkušební zařízení, která se k provádění těchto testů používají a poté následuje zkušební výpočet kinematiky hlavových impaktorů s uvažováním změny trajektorie v důsledku efektu tíhového zrychlení. This bachelor thesis discusses the issue of impact tests according the methodology of Euro NCAP, with special focus on the headform to bonnet impact tests. These tests are primarily performed in order to assess the safety of different vehicle models, for both their vehicle crew and pedestrians. The basic regulations and principles of impact tests according to the methodology of Euro NCAP are explained in the first half of this bachelor thesis. In the consecutive chapters, testing facilities utilized to perform these tests are introduced. Next, a trial calculation of the head impactor kinematics in presented, considering the alternations in their trajectories due to the effect of gravity acceleration.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]