Analýza bezpečnosti trupu letounu kategorie CS-23 při oddělení listu vrtule
Hazard analysis of a fuselage of a CS-23 category airplane in a case of a propeller blade separation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Pařez Jan
Vedoucí práce
Pátek Zdeněk
Oponent práce
Lapáček Radek
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2018-09-12Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá rozborem předpisů civilních dohlédacích úřadů FAA a EASA, jejich relevantních požadavků na letovou bezpečnost a rozdíly v předpisech FAR23 a CS-23. V rámci výzkumné části popisuje detailní postup analýzy bezpečnosti trupu letounu při zasažení listem vrtule pro konkrétní letoun Beechcraft King Air 350. Dále rozebírá funkci systémů a popisuje návrh řešení při zasažení kritických systémů konkrétního letounu. Tato analýza slouží jako výchozí podklad pro další detailní analýzu řešící kombinaci selhání více elektronických systémů a následná rizika. V práci se vychází z veřejně dostupných informací a z informací poskytnutých v rámci spolupráce s GE Aviation Czech a Beechcraft Berlin Aviation. Podnětem k této práci je přestavba letounu na letovou zkušebnu v rámci výzkumného propojení ČVUT na prediktivní údržbu a vývoj leteckých motorů. Tento projekt je podporován GE Aviation, který do projektu dodává technologický demonstrátor v podobě pokročilého turbovrtulového motorů. Analýza se zabývá pouze podmínkami změněnými novou konfigurací letounu, zástavbou nového motoru. Bachelor thesis deals with the FAA and EASA regulations, their respective requirements for safety flight and the differences between FAR23 and CS-23 safety regulations. The research part describes a detailed procedure for a propeller blade out related to the Beechcraft King Air 350 fuselage. It further analyzes the function of the systems and describes the design of the solution in dealing with the critical systems of a particular airplane. This analysis serves as the basis for advanced analysis of multiple electronic systems failures and subsequent risks. Work is based on publicly available information and information provided in cooperation with GE Aviation Czech and Beechcraft Berlin Aviation. The incentive for this work is the conversion of the airplane to the flying test bed within the CTU research link for predictive maintenance and development of aircraft engines. This project is supported by GE Aviation, which is supplied by the technology demonstrator of advanced turboprop engine. The analysis deals only with the conditions changed by the new configuration of the aircraft, by a new engine.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [140]