Rozbor palivového systému letadla
Analysis of the Aircraft Fuel System
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Zezula Adam
Supervisor
Schmirler Michal
Opponent
Prokop Petr
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyDefended
2018-09-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se věnuje výpočtu tlakových ztrát v palivovém systému navrženém na základě letadla společnosti Beechcraft Berlin Aviation. Tlakové ztráty jsou spočítané v programu Microsoft Excel z dat získaných od již zmíněné společnosti. Účelem práce je zjistit, zda navržené čerpadlo vyhoví požadavkům nového leteckého motoru od společnosti G.E. Aviation Czech. V teoretické části se práce obecně zabývá rozborem palivových systémů a následně popisuje jejich jednotlivé komponenty a jejich funkci. Praktická část se věnuje rozboru již konkrétního systému a následně výpočtu jeho tlakových ztrát. Výsledky výpočtu jsou zaneseny do grafu a zhodnoceny. This work is dedicated to the calculation of pressure losses in the aircraft fuel system designed on the basis of the aircraft from Beechcraft Berlin Aviation. Pressure losses are calculated in Microsoft Exel from data obtained from the aforementioned company. The purpose of the work is to determine whether the designed pump meets the requirements of a new aircraft engine from G.E. Aviation Czech. In the theoretical part, the thesis deals with the analysis of the fuel system in general and describes the individual components and their fucntion. The main part of the practical part deals with the analysis of a particular system and calculation of the pressure losses in the fuel system. The results of the calculation are plotted to graph and evaluated.
Collections
- Bakalářské práce - 12112 [104]