Dochlazování turbovrtulového motoru
A turboprop engine after cooling
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Hodek Martin
Vedoucí práce
Dostál Martin
Oponent práce
Hyhlík Tomáš
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav procesní a zpracovatelské technikyObhájeno
2018-09-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce řeší problematiku přenosu tepla v rámci přirozeně chlazené gondoly turbovrtulového motoru. Jedná se o numerickou studii přestupu tepla přirozenou konvekcí a radiací v programu ANSYS CFD. V teoretické části práce jsou zběžně představeny turbovrtulové motory, dále pak přiblížena problematika přenosu tepla a její implementace v softwaru ANSYS CFD. Současně jsou zde uvedeny výsledky studií zabývajících se přenosem tepla v soustředném mezikruží v závislosti na poměru poloměrů, Reynoldsově a Grashofově čísle. Praktická část obsahuje výběr a validační výpočty numerických modelů programu ANSYS CFD s následnou simulací dochlazování turbovrtulového motoru, jejíž výsledky jsou vzápětí diskutovány a porovnány s experimentem. The bachelor thesis focuses on problematics of heat flux within a naturally cooled turboprop motor gondola. It is a numerical study of heat transfer by natural convection and radiation using the ANSYS CFD. In the theoretical part of the thesis, turboprop engines are briefly presented, as well as the problems of heat transfer and its implementation in ANSYS CFD software. At the same time, the results of the heat transfer studies in the concentric annulus are presented, depending on the ratio of radii, Reynolds and Grashof numbers. The practical part contains the selection and validation calculations of ANSYS CFD numerical models with subsequent simulation of turboprop engine after cooling, the results of which are then discussed and compared with the experiment.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12118 [138]