Charakteristiky letounu kategorie CS-23 s asymetrickým tahem
Characteristics of CS-23 Category Aircraft with Asymmetric Thrust
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Hladíková Libuše
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Pátek Zdeněk
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2018-09-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce je zaměřena na výpočet letových výkonů letounu s nesymetrickými pohonnými jednotkami a na určení provozního omezení letounu způsobeného rozdílným tahem pohonných jednotek. Létající laboratoří pro letovou zkoušku je letoun Beechcraft King Air 350. Jde o letoun se dvěma turbovrtulovými motory, kde je jedna pohonná jednotka nahrazena výkonnější experimentální pohonnou jednotkou. Pro výpočet původní pohonné jednotky P&W PT-6A-60A se využívá teorie ideálního propulzoru. Výpočet experimentální pohonné jednotky byl proveden v závislosti na matematickém modelu odpovídající výkonové třídě motoru GE Catalyst. This bachelor thesis is focused on computing performance of an aircraft with asymmetrical powerplants and on determining operational limitations of the aircraft caused by different thrust of both engines. The flying laboratory for the flight test is Beechcraft King Air 350. It is a twin Turboprop aircraft, on which one engine has been swapped with a more powerful experimental powerplant. The theory of the ideal propulsor was used to determine thrust and effectivity of the original powerplant, the P&W PT-6A-60A. Calculations of the experimental powerplant were based on a mathematical model matching the performance class of GE Catalyst.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [140]