Monte Carlo algoritmy pro hraní šachů s neúplnou informací
Monte Carlo Algorithms for Playing an Imperfect-Information Chess Variant
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Foret Vojtěch
Vedoucí práce
Lisý Viliam
Oponent práce
Komenda Antonín
Studijní obor
Informatika a počítačové vědyStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyObhájeno
2019-02-04Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem této bakalářské práce jsou algoritmy pro hry s neúplnou informací. Tato práce si bere za cíl implementovat některé z již existujících algoritmů používaných na hry s neúplnou informací a testovat jejich použitelnost na hře Kriegspiel, verzi známe hry šachy. Zvládnutí neúplné informace v této hře je velká výzva, jelikož hráč dostává o stavu hry jen opravdu velmi málo informací a informace se velmi rychle stávají zastaralými. Topic of this thesis are algorithms for games with imperfect information. This thesis’s goal is to implement some of the existing algorithms used in games with imperfect information and test their use fulness on the game of kriegspiel, a version of a well known game of chess. Handling the imperfect information in this game is a great challenge because the player recieves only very little information about state of the game and the information also ages very quickly.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [714]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Heuristický algoritmus pro Kriegspiel
Autor: Vojtěch Foret; Vedoucí práce: Šustr Michal; Oponent práce: Uhrín Matej
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-17)Hry představují jednoduchý model problémů reálného světa. Hry s neúplnou informací vylepšují tento model přidáním skryté informace, čímž se přibližují skutečným problémům. Tyto hry jsou však pro počítačové programy náročnější ... -
Vícekriteriální spolehlivostní optimalizace využívající aproximační techniky
Autor: Adéla Hlobilová; Vedoucí práce: Lepš Matěj; Oponent práce: Zeman Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-26)Spolehlivostní optimalizace konstrukcí (RBDO, z anglického Reliability-based design optimization) hledá kompromisní řešení mezi cenou a spolehlivostí systému. Klasická vícekriteriální RBDO rozšiřuje jednokriteriální formulaci ... -
Využití range-shifteru v protonové radioterapii
Autor: Štika Jan; Vedoucí práce: Urban Tomáš; Oponent práce: Navrátil Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-06)Energetická modulace svazku umístěná za cyklotronem umožňuje měnit energii primárního svazku od cca 230 MeV do cca 110 MeV. V případě, že je alespoň část cílového objemu v měkké tkáni uložena v hloubce menší než 9 cm (dosah ...