Mixed-Reality a High-Fidelity Simulace v Autonomních Bezpilotních Systémech
Mixed-Reality and High-Fidelity Simulation in Autonomous Unmanned Aerial Systems
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Selecký Martin
Vedoucí práce
Faigl Jan
Oponent práce
Svoboda Tomáš
Studijní obor
Umělá inteligence a biokybernetikaStudijní program
Elektrotechnika a informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
ato práce se zabývá problematikou bezpečného a efektivního vývoje multi-robotických systémů, konkrétně systémů sestávajících z více bezpilotních strojů (UAV). Pro správnou funkci takovýchto bezpilotních systémů (UAS) v reálném prostředí je třeba, aby byly robustní vzhledem k vlivům reálného světa jako je nespolehlivá komunikace, nízké přenosové rychlosti, interference radiového signálu, senzorický šum, omezená výpočetní kapacita palubních počítačů, omezená doba letu, vlivy externího prostředí na let a podobně. Tyto jevy jsou často vzájemně provázány a jsou-li řešeny odděleně, může to vést k neočekávaným problémům a pouze částečným řešením. his thesis addresses the problem of safe and efficient development of multi-robot systems, in particular, systems of multiple Unmanned Aerial Vehicles (UAVs). Since these Unmanned Aircraft Systems (UASs) operate in the real world, it is necessary for them to be robust with respect to the aspects of the real world, such as unreliable and delayed communication, noisy sensors, limited computational power of on-board computers, limited flight time, effects of the environment, and many others. These aspects are often connected and addressing them separately may lead to only partial solutions and unexpected problems during the development.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Disertační práce - 13000 [713]