Převedení Masarykova nádraží na Hlavní nádraží v Praze
Transfering Masaryk railway station to Prague main railway station
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Honc Radek
Supervisor
Tichý Ladislav
Opponent
Zachová Hana
Field of study
Architektura a stavitelstvíStudy program
Architektura a stavitelstvíInstitutions assigning rank
katedra architekturyDefended
2016-06-27Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá Hlavním nádražím v Praze. Jedná se o rozšíření dopravních kapacit o autobusové a vlakové spojení a zrušení tak stávajících přestupních vzdáleností. Práce navazuje na předdiplomní projekt, kde bylo řešeno území kolem Masarykova nádraží. Nový urbanistický návrh sjednocuje okolní dopravní uzly - ÚAN Florenc, Masarykovo nádraží a Praha Hlavní nádraží - do jednoho. Vzniká tak soudržné dopravní místo, kde se spojuje autobusová, vlaková a městská doprava bez složitých a zdlouhavý přesunů. Cestujícímu a návštěvníkovi je zároveň nabídnuto trávit čas v pestrém interiéru víceúrovňového nádraží s obsáhlou občanskou vybaveností a odpočinkovými prostory. This diploma thesis deals with the Prague main railway station. The project is about growing transport capacity by buses and more trains which will decrease the changing distance to about none. The thesis is following a pre-master project which dealt with the urbanisation of Masaryk railway station and close surrounding. The new urban design unifies closest transport stations - Florenc bus station, Masaryk railway station and Prague main railway station. This creates solid transport hub where bus, train and public transport is joined with no more long change distances. The traveller or a visitor can also spend their time in a varied interior of the multi-storey station with rich choice of amenities and rest places.
Collections
- Diplomové práce - 11129 [1311]