Rekonstrukce železniční tratě č.506A v úseku žst. Opočno - žst. Nové Město nad Metují
Reconstruction of the Railway line nr. 506A in section Opočno - Nové Město nad Metují
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Borovský Martin
Supervisor
Břešťovský Petr
Opponent
Horníček Leoš
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra železničních stavebDefended
2016-06-28Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je úprava geometrických parametrů stávající jednokolejné železniční tratě v úseku žst. Opočno - žst. Nové Město na Metují ve třech variantách. Tak abychom dostáhli vyšší bezpečnosti, konfortu cestujících a návrhové rychlosti 100km/hod při minimalizování posunů os nové tratě a tím snížení stavebních nákladů. U nejvíce efektivního návrhu jsou zpracováný charakteristické příčné řezy a návrhy dvou železničních stanic. The goal of this bachelor paper is to design track's geometrical parameters on the existing single-way track in the section between train station Opočno to train station Nové Město nad Metují in three versions. So to reach greater safety of the passengers, their comfort and maximum speed 100km/h with minimization of displacement track axis of the new way and reduction construction cost. For one of the most efficient design are processing characteristic cross cuts and projects for two railway stations.