Návrh přídavného elektrického pohonu pro vozidlo s konvenčním pohonem
Proposal of adding an electric drive to a vehicle with a combustion engine
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Herman Pavel
Supervisor
Plomer Jan
Opponent
Lenková Alžběta
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce "Návrh přídavného elektrického pohonu pro vozidlo s konvenčním pohonem" je koncepční návrh na úpravu vozidla se spalovacím motorem na vozidlo hybridní a dále porovnání spotřeby paliva před a po úpravě na základě jízdních cyklů NEDC a WLTP. První část práce definuje hybridní vozidla a jejich typy a dále popisuje jednotlivé cykly, NEDC a WLTP. V druhé části práce je samotný návrh přídavného systému a následné porovnání spotřeby paliva dle cyklů. The subject of the bachelor thesis "Proposal of an additional electric drive for a conventional vehicle with a combustion engine "is a conceptual proposal for an adjustment of a vehicle with combustion engine to mild hybrid vehicle and a comparison of fuel consumption before and after the adjustment based on drive cycles NEDC and WLTP. The first part of the thesis defines hybrid electric vehicle, types of hybrid vehicles and describes the NEDC and WLTP cycles. The second part of the thesis contains the proposal of an additional system and the comparison of fuel consumption according to the cycles.