Diferenciály s funkcí Torque Vectoring
Torque Vectoring Differentials
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Soukup Jan
Supervisor
Achtenová Gabriela
Opponent
Jasný Michal
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diferenciály s funkcí torque vectoring jsou používány pro zlepšení manipulovatelnosti vozidla řízením stáčivého momentu. Toho je docíleno dělením točivého momentu v potřebném poměru mezi jednotlivá kola pomocí převodů ovládaných spojkami, připojených k otevřenému diferenciálu. Tato bakalářská práce uvádí doposud používaná řešení diferenciálů s touto funkcí a jejich vzájemné porovnání. V závěrečné části práce je proveden výpočet rozdělení točivého momentu v běžném diferenciálu jako jeden z podnětů pro vývoj torque vectoring diferenciálů. Torque vectoring differentials are used to enhance vehicle's handling characteristics by controlling its yaw moment. This is achieved by varying the amounts of torque sent to indiviudal wheels using clutch operated gearsets connected to an open differential. This bachelor's thesis presents an analysis and mutual comparison of such differentials used in vehicles thus far. In the final part of the thesis, a calculation of torque split in regular differential is carried out as one of the motives for torque vectoring differential development.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Optimalizace stroje s permanentními magnety v rotoru tangenciální polarizace pomocí umělé inteligence
Author: Jindra Tomáš; Supervisor: Kurfürst Jiří; Opponent: Chomát Miroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-07)Diplomová práce je věnovaná návrhu a optimalizaci motoru Spoke s permanentními magnety v rotoru na základě požadovaných hodnot momentu, velikosti napájecího napětí a rychlosti otáčení. Základní rozměry motoru jsou nejprve ... -
Přímé řízení momentu asynchronního motoru s vyjádřeným modulátorem
Author: David Jäschke; Supervisor: Bauer Jan; Opponent: Karlovský Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-15)Tato diplomová práce obsahuje rešerši dostupných metod přímého řízení momentu (DTC) a na jejím základě vzniká porovnání dvou variant DTC řízení používaných pro řízení dvouúrovňového napěťového střídače, a to konkrétně ... -
Stabilizace setrvačnými účinky
Author: Lexmann Róbert; Supervisor: Zavřel Jan; Opponent: Beneš Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-17)Táto práca pojednáva o problematike vyvažovania a stabilizácie telies zotrvačnými účinkami. V úvode sú predstavené vybrané konštrukcie inverzných kyvadiel, predovšetkým projekt Cubli, možnosti ich využitia a taktiež je ...