Diferenciály s funkcí Torque Vectoring
Torque Vectoring Differentials
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Soukup Jan
Vedoucí práce
Achtenová Gabriela
Oponent práce
Jasný Michal
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diferenciály s funkcí torque vectoring jsou používány pro zlepšení manipulovatelnosti vozidla řízením stáčivého momentu. Toho je docíleno dělením točivého momentu v potřebném poměru mezi jednotlivá kola pomocí převodů ovládaných spojkami, připojených k otevřenému diferenciálu. Tato bakalářská práce uvádí doposud používaná řešení diferenciálů s touto funkcí a jejich vzájemné porovnání. V závěrečné části práce je proveden výpočet rozdělení točivého momentu v běžném diferenciálu jako jeden z podnětů pro vývoj torque vectoring diferenciálů. Torque vectoring differentials are used to enhance vehicle's handling characteristics by controlling its yaw moment. This is achieved by varying the amounts of torque sent to indiviudal wheels using clutch operated gearsets connected to an open differential. This bachelor's thesis presents an analysis and mutual comparison of such differentials used in vehicles thus far. In the final part of the thesis, a calculation of torque split in regular differential is carried out as one of the motives for torque vectoring differential development.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Optimalizace stroje s permanentními magnety v rotoru tangenciální polarizace pomocí umělé inteligence
Autor: Jindra Tomáš; Vedoucí práce: Kurfürst Jiří; Oponent práce: Chomát Miroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-07)Diplomová práce je věnovaná návrhu a optimalizaci motoru Spoke s permanentními magnety v rotoru na základě požadovaných hodnot momentu, velikosti napájecího napětí a rychlosti otáčení. Základní rozměry motoru jsou nejprve ... -
Přímé řízení momentu asynchronního motoru s vyjádřeným modulátorem
Autor: David Jäschke; Vedoucí práce: Bauer Jan; Oponent práce: Karlovský Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-15)Tato diplomová práce obsahuje rešerši dostupných metod přímého řízení momentu (DTC) a na jejím základě vzniká porovnání dvou variant DTC řízení používaných pro řízení dvouúrovňového napěťového střídače, a to konkrétně ... -
Stabilizace setrvačnými účinky
Autor: Lexmann Róbert; Vedoucí práce: Zavřel Jan; Oponent práce: Beneš Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-17)Táto práca pojednáva o problematike vyvažovania a stabilizácie telies zotrvačnými účinkami. V úvode sú predstavené vybrané konštrukcie inverzných kyvadiel, predovšetkým projekt Cubli, možnosti ich využitia a taktiež je ...