Analýza stavu vývoje autonomních systémů řízení vozu
Design state of art analysis of autonomous driving systems
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Nussbauer Ladislav
Vedoucí práce
Astraverkhau Nikita
Oponent práce
Jirovský Václav
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá problematikou autonomních vozidel. Popisuje kritéria, která musí splnit vozidlo, aby bylo považováno za autonomní. Rovněž popisuje rozdíly mezi jednotlivými stupni autonomie. Dále je zde popsána legislativa v České republice, Německu a USA, týkající se provozu autonomních vozidel. Jsou zde také uvedeny příklady těchto vozidel a jejich provozovatelů. Práce se dále zabývá druhy senzorů, které autonomní vozidla používají. V práci jsou rovněž popsány vybrané algoritmy, které autonomní vozidla používají, a také problematika morálního rozhodování. Dále jsou popsány základy testování vozidel a problematiky umístění senzorů na vozidle. Závěrem je zpracována tabulka, která srovnává typy senzorů a koncepty vozidel. This thesis deals with the problematics of autonomous vehicles. It describes the criteria that a vehicle must meet to be considered autonomous. It also describes the differences between degrees of autonomy. Furthermore, the legislation in the Czech Republic, Germany and the USA involving the operation of autonomous vehicles is described here. There are also examples of these vehicles and their operators. This thesis also deals with the sensors used by autonomous vehicles. It also describes select algorithms used by the vehicles as well as moral decision making. The thesis also describes the basics of vehicle testing and the issue of sensors placement on the vehicle. The final table compares sensor types and vehicle concepts.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Autonomous power system using wind and solar energy
Autor: Gutnik Ivan; Vedoucí práce: Bemš Július; Oponent práce: Beneš Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27) -
Hybrid power plant for power supply of autonomous objects
Autor: Ivan Zhdanov; Vedoucí práce: Makešová Michaela; Oponent práce: Musálek Lubomír
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-16)The aim of this thesis is economic evaluation of integration result renewable energy sources in autonomous gas-oil objects. Most of such objects in Russia are not connected to the central network system and have expensive ... -
Autonomous Drive Of Scaled Model SMALL (Scaled Mobility On A Laboratory Level) To Manifest Lane Re-Allocation Scenario
Autor: Vageesha Singapura Nagesha; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-30)Autonomous Drive Of Scaled Model SMALL (Scaled Mobility On A Laboratory Level) To Manifest Lane Re-Allocation Scenario