Využití projektů ve výuce odborných předmětů
Use of project in technical teaching
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Panáček Petr
Supervisor
Mrázková Kateřina
Opponent
Škrabal Milan
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V této bakalářské práci se pokouším začlenit projekty do výuky odborných škol se stavebním zaměřením na základě dostupné odborné literatury.Bakalářská práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje projekt z hlediska didaktiky, zdůvodňuje volbu témat navrhovaných projektů a zařazení do ŠVP a RVP vybraných škol vyšších odborných škol stavebních. Praktickou část tvoří zadání tří projektů ve třech variantách, jejich vzorové zpracování a metodika hodnocení projektů včetně návrhu jejich klasifikace. In this bachelor thesis I try to integrate the projects into the education of specialized schools with building focus on the basis of available professional literature. The bachelor thesis has two parts - theoretical and practical . The theoretical part defines the project from the point of view of didactics, justifies the selection of the topics of the proposed projects and the inclusion in ŠVP and RVP of selected schools of higher vocational schools of construction. The practical part consists of the assignment of three projects in three variants, their sample preparation and methodology of project evaluation, including the proposal of their classification.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1271]