Generický model řídicí jednotky soustav dieselových generátorů
Generic Model of Control Unit of Diesel Generator Sets
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Bartoš Petr
Supervisor
Šusta Richard
Opponent
Gerlich Jiří
Field of study
Kybernetika a robotikaStudy program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyDefended
2018-06-19Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá analýzou problematiky řízení dieselový generátorů elektrického proudu a následným navržením generického modelu řídicí jednotky soustav těchto generátorů. Věrný model pracující s reálnými regulačními veličinami byl vytvořen v jazyce FBD, dle normy IEC 61131-3. Společností ComAp a.s., jíž bude v případě úspěchu sloužit výsledek této práce, byly poskytnuty interní materiály z praktických aplikací dieselových generátorů. V průběhu práce byl návrh algoritmů modelu simulačně ověřen. This thesis is focused on an analysis of the problems of controlling a diesel-electric power generator, and then designing a generic model control system units of these generators. True model operating with real control variables was created in the FBD language, according to IEC 61131-3. By company ComAp a.s. were provided internal materials from practical applications of diesel generators. In case of success, the company will use the outcome of this thesis. Control blocks were verified by simulations.
Collections
- Diplomové práce - 13135 [327]