Optimalizace akceleračních datových struktur pro fotorealistické zobrazování
Optimizing Acceleration Data Structures for Photorealistic Rendering
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Navrátil Michal
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Davidovič Tomáš
Field of study
Počítačová grafikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce pojednává o metodách optimalizace akceleračních datových struktur hierarchie obálek a jejich použití při sledování paprsku. Na základě analýzy použitého softwaru PBRT je navržena množina metod kombinující pohledově závislé optimalizace, nebo optimalizace podle geometrie objektů ve scéně společně s nově navrženou metodou průchodu hierarchie s využitím nahlížecí tabulky. Navržené metody jsou implementovány v jazyce C++ za použití softwaru PBRT. Výsledkem práce je snížení počtu prováděných testů průsečíku s paprskem až o 54 % a celkové snížení potřebného času syntézy obrazu v průměru o 23 %. This thesis discusses optimization methods of bounding volume hierarchy and their usage in ray tracing algorithms. Based on the analysis of the used PBRT software, a number of methods combining a view dependent optimization or optimization based on the scene geometry are proposed together with the newly designed hierarchy traversation technique using pre calculated lookup table. The proposed methods are implemented in C++ language with the PBRT software. The result of this work is reduction of ray intersection tests with up to 54 % decrease and reduction in total rendering time by an average of 23 %.
Collections
- Diplomové práce - 13139 [413]