Optimalizace rozmístění zásahových vozidel bezpečnostní služby
Optimization of incident response vehicles placement
dc.contributor.advisor | Vaněk Ondřej | |
dc.contributor.author | Novotný Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2018-06-19T22:04:23Z | |
dc.date.available | 2018-06-19T22:04:23Z | |
dc.date.issued | 2018-06-12 | |
dc.identifier | KOS-773337371505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/77086 | |
dc.description.abstract | Soukromé bezpečnostní společnosti nabízejí službu nasazení zásahového vozidla, které zkontroluje příčinu poplachu v budově klienta. Vzhledem k narůstající popularitě této služby se bezpečnostní společnosti potýkají s problémem řízení vozového parku. Potřebují optimalizovat rozmístění vozidel po hlídaném regionu tak, aby bylo pokrytí chráněních budov co největší a dojezdový čas byl přiměřeně nízký. V této práci uvádíme dvě různá řešení pro optimalizaci rozmístění vozidel, které kombinují hledání nejkratších cest a celočíselné lineární programování. První přiděluje každému vozidlu stálou pozici a druhé je schopné měnit pozice vozidel v čase v závislosti na aktuálním stavu celého vozového parku. K vyhodnocení těchto řešení na umělých a reálných datech používáme simulátor. Výsledky ukazují účinnost našich řešení spolu s výhodami dynamické realokace. | cze |
dc.description.abstract | Private security companies offer a service of incident response vehicle deployment to inspect the cause of an alarm in the client's building. Due to the increasing popularity of this service, security companies are facing a fleet management problem. They need to optimize idle positions of incident vehicles in a patrolled region such that the coverage of protected buildings is maximized while keeping the arrival time reasonably low. In this thesis, we present two solutions to vehicle allocation combining shortest path search and integer linear programming. First assigns a permanent idle position to each vehicle and the second one is able to dynamically change idle positions depending on the current operation of the whole fleet. An event-based simulator is used to evaluate these solutions both on synthetic and real-world scenarios. Results indicate the effectiveness of our solution and advantages of dynamic reallocation. | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | řízení vozového parku,statické přidělování zdrojů,dynamické přidělování zdrojů,problém maximálního pokrytí | cze |
dc.subject | fleet management,static resource allocation,dynamic resource allocation,maximum coverage problem | eng |
dc.title | Optimalizace rozmístění zásahových vozidel bezpečnostní služby | cze |
dc.title | Optimization of incident response vehicles placement | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | ||
dc.contributor.referee | Schaefer Martin | |
theses.degree.discipline | Umělá inteligence | cze |
theses.degree.grantor | katedra počítačů | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13136 [833]