Automobilová řídicí jednotka s rozhraními CAN, FlexRay a Ethernet
Automotive Control Unit with CAN, FlexRay and Ethernet Interfaces
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Záhora Jiří
Supervisor
Vajnar Martin
Opponent
Novák Jiří
Field of study
Kybernetika a robotikaStudy program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá návrhem auomobilové řídicí jednotky s rozhraními CAN, FlexRay a Ethernet, jejíž hlavní účel je poskytnutí komunikačního rozhraní mezi automobilem a externí platformou pro vývoj algoritmů autonomního řízení. První část této práce poskytuje přehled zmíněných komunikačních standardů a popis použitých vývojových nástrojů. Ty jsou především vývojový kit Microzed, tvořící jádro celého zařízení, Vivado design suite, pro práci s programovatelnými logickými poli kitu, a operační systémy používané v embedded systémech. V následující části jsou diskutovány všechny kroky hardwarového návrhu a výběr vhodných komponent. Zde je největší prostor věnován zajištění obsluhy FlexRay sběrnice. Dále je stručně okomentován postup portování driveru FlexRay sběrnice na systém Linux. Závěr práce je věnován testování vytvořeného zařízení a zhodnocení jeho funkčnosti. This thesis deals with the proposal of car control unit with a CAN, FlexRay and Ethernet interfaces, whose main purpose is to provide a communication interface between a car and an external control unit for the development of self-driving algorithms. The first part of this thesis provides an overview of aforementioned communication standards and description of development tools. These are mainly the Microzed development kit, the core of the whole device, the Vivado design suite for work with a programmable logic array of the kit, and operating systems used in embedded systems. In following part, all steps of hardware design and choosing of suitable components are discussed. Here, the main focus belongs to putting the FlexRay bus into operation. Afterward, a porting of FlexRay driver implementation to the Linux system is briefly commented. End of this thesis is devoted to testing the device and evaluation of its function.
Collections
- Diplomové práce - 13135 [315]