Senzorické systémy autonomních vozidel;
Sensor systems of autonomous vehicles
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Piksa Ondřej
Vedoucí práce
Šotola Martin
Oponent práce
Dvořák Jakub
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2018-06-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce obsahuje dva hlavní oddíly, první se zabývá vhledem do problematiky autonomních vozidel a jejich senzorických systémů. Mezi které řadíme sonary, radary, lidary a kamery. Následně je pozornost věnována zkoušení a validaci těchto systémů. Druhý oddíl obsahuje praktickou část ověřující přídavný systém varování při opouštění jízdního pruhu pomocí experimentálně vyvinutého měřícího zařízení LDWS. Nakonec je uvedena analýza naměřených dat a návrh zlepšení metodiky měření a zkoušení. The diploma thesis contains two main sections, the first dealing with the problems of autonomous vehicles and their sensoric systems. These include sonars, radars, lidars and cameras. Subsequently attention is paid to the testing and validation of these systems. The second section contains a practical part verifying the additional lane departure warning system with an experimentally developed LDWS measuring device. Finally, the analysis of the measured data and the proposed improvement of the measurement and testing methodology are presented.