ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Transporting Technology
  • Master Theses - 16116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Transporting Technology
  • Master Theses - 16116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reakční čas řidičů

The reaction time of drivers

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Borecký Petr
Supervisor
Bouchner Petr
Opponent
Smíšek Ondřej
Field of study
Dopravní systémy a technika
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav dopravních prostředků
Defended
2018-06-19



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
V této práci je řešena reakční doba řidiče a její délka vzhledem k bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. V úvodní části je rozebrána reakční doba včetně aspektů, které jí ovlivňují. Dále následuje měření reakčních dob pomocí vozidlového simulátoru Fakulty dopravní ČVUT. V závěru jsou výsledky porovnány s ostatními výzkumy reakčních dob a je ověřena hypotéza.
 
This thesis deals with reaction time of a driver and its length in relation to the road traffic safety. In the introductory part reaction time is analyzed, including the most important aspects that affect it. After that follows new measurement of the reaction times using the vehicle simulator of the Faculty of Transportation CTU. Data collected in this measurement are then processed and hypothesis is formulated. In the end the results are compared with other reaction time studies and the hypothesis is verified.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/76956
View/Open
PLNY_TEXT (2.552Mb)
POSUDEK (718.0Kb)
POSUDEK (650.0Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 16116 [61]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV