ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zdravý životní styl jako nový trend v marketingu

Healthy Lifestyle as a Trend in Marketing

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Šebestová Veronika
Supervisor
Johnová Radka
Opponent
Cupal Libor
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podniku
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií
Defended
2018-06-19



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá moderním marketingem a jeho působením na spotřebitele z hlediska segmentace trhu a to zejména ve spojení se zdravým ži-votním stylem. V teoretické části je definován zdravý životní styl a také alternativní výživové směry, které mají nemalý vliv na rozhodovací proces zákazníka. Dále jsou zde rozebrány faktory, které ovlivňují chování spotřebitele, a také segment trhu, jeho druhy a úrovně, včetně druhů marketingu, které se segmentací souvisí. Praktická část se zabývá analýzou společnosti Emco, která zahrnuje i analýzu jejich přímých konku-rentů. Dále se v praktické části věnuji produktovému mixu společnosti Emco, jejich novému i starému logu, obalům a jejich působení na spotřebitele. Poukazuji zde také na formu komunikace se zákazníky, podporu různých projektů a problematiku pal-mového oleje. Praktická část je završena výzkumem, který se zabývá průzkumem tr-hu cereálií a segmentací trhu. K průzkumu bylo využito dotazníkové šetření, které re-spondenti vyplňovali na internetu. Cílem práce je zjistit, zda se firmě Emco vyplácí cílit na segment zákazníků, kteří vyznávají zdravý životní styl, a jaké produkty patří mezi nejoblíbenější na trhu s cereálními výrobky.
 
Bachelor thesis deals with modern marketing and influence on the consumers in terms of segmentation of the market, especially in connection with a healthy life-style. The theoretical part defines a healthy lifestyle as well as alternative nutritional directions that have a significant impact on the customer's decision-making process. In addition, there are analyzed the factors that influence consumer behavior, as well as the segment of the market and its types, levels, including the types of marketing that are related to segmentation. The practical part deals with the analysis of Emco company, which includes an analysis of their direct competitors. Furthermore, in the practical part I deal with Emco's product mix as well as their new and old logos and packaging and their influence on consumers. I also highlight the form of communication with customers, the support of various projects and the problem of palm oil. The practical part is completed by research, which deals with the cereal market survey and market segmentation. The survey used a questionnaire survey, which the re-spondents filled on the Internet. The aim of the work is to find out if Emco pays a tar-get to a segment of customers who have a healthy lifestyle or not, and which prod-ucts are among the most popular on the grain products market.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/76929
View/Open
PLNY_TEXT (1.733Mb)
PRILOHA (1.009Mb)
POSUDEK (1.089Mb)
POSUDEK (360.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [369]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV