ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Economics, Management and Humanities
  • Master Theses - 13116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Economics, Management and Humanities
  • Master Theses - 13116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Data analytical way to identify an appropriate attribution model for digital marketing

Data analytical way to identify an appropriate attribution model for digital marketing

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Matoulek Matěj
Supervisor
Novotný Jakub
Opponent
Dobiáš Martin
Field of study
Ekonomika a řízení elektrotechniky
Study program
Elektrotechnika, energetika a management
Institutions assigning rank
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
Defended
2018-06-13



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretická, v níž je uvedeno prostředí digitálního marketingu, jsou vysvětleny základní pojmy a jsou popsány atribuční modely. Přehled dostupných atribučních modelů se zaměřuje především na data-driven modely. Druhá část se soustředí na analýzu reálných historických dat o online návštěvnosti Zboží.cz. Popsána jsou v ní data, jejich zpracování, implementace algoritmů atribučních modelů, možné obtíže a závěry z analýzy. Hlavními cíli této diplomové práce je poskytnout komplexní přehled o atribučních modelech v digitálním marketingu a pomoci traffic manažerům ve Zboží.cz k činění lepších manažerských rozhodnutí o jejich online kampaních, především o alokaci marketingových rozpočtů.
 
This thesis is divided into two parts. The first part it theoretical, where the digital marketing environment is introduced, basic terms are explained, and attribution models are described. The overview of available attribution modelling approaches is focused mainly on data-driven models. The second part focuses on the analysis of real historical data about online traffic of Zboží.cz. It describes the data, processing of the data, implementation of attribution model algorithms, possible difficulties, and conclusions drawn from the analysis. The main goals of this thesis are to provide a complex overview of attribution models in digital marketing and to help traffic managers in Zboží.cz to make better managerial decisions about their online campaigns, mainly about marketing budget allocation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/76768
View/Open
PLNY_TEXT (2.416Mb)
PRILOHA (354bytes)
PRILOHA (1.492Kb)
PRILOHA (46.43Kb)
PRILOHA (9.328Kb)
PRILOHA (7.317Kb)
PRILOHA (6.361Kb)
PRILOHA (3.386Kb)
PRILOHA (421bytes)
POSUDEK (36.58Kb)
POSUDEK (573.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13116 [573]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV