Vliv reklamy na spotřebitele
The Influence of Advertising on Consumers
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Rajchert Petr
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Štědroň Bohumír
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podnikuStudy program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
oddělení ekonomických studiíDefended
2018-06-18Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato pra?ce se zaby?va? vlivem reklamy na spotr?ebitele. Problematika je r?es?ena na za?klade? teoreticky?ch poznatku? k dane?mu te?matu, ale i formou vlastni?ho sbe?ru dat. V teoreticke? c?a?sti se pra?ce ve?nuje reklame? a reklamni? psychologii. Popisuje, jake? existuji? funkce c?i typy reklam, jak reklama pu?sobi? c?i kdy je u?c?inna?. Da?le pra?ce objasn?uje podstatu spotr?ebni?ho chova?ni?, charakterizuje kli?c?ove? faktory, ktere? ovlivn?uji? chova?ni? spotr?ebitele, c?i bli?z?e pojedna?va? o kupni?m rozhodovaci?m procesu spotr?ebitele. Vprakticke? c?a?sti je proveden kvantitativni? vy?zkum, kdy je za pomoci dotazni?kove?ho s?etr?eni? analyzova?no, jaky? vliv ma? reklama Kofoly na sve? spotr?ebitele. Na za?klade? vy?sledku? je navrz?eno opatr?eni?, ktere? mu?z?e dane? spolec?nosti pr?ine?st ve?ts?i? zisk c?i nove? spotr?ebitele. This work deals with the influence of advertising on consumers. The problem is solved on the basis of theoretical knowledge, but also on the basis of own data collection. In the theoretical part, the thesis deals with advertising and advertising psychology. This section explains what features or types of ads there are or how the ad works. The theoretical part of the thesis, it explains the essence of consumer behavior, it characterizes the key factors influencing the behavior of the consumer or more closely deals with consumer purchasing decision process. In the practical part, quantitative research is done. The questionnaire survey analyzes the impact of Kofola advertising on its consumers. Based on the results, a measure is proposed that can bring greater profit or bring new consumers to this company.
Collections
- Bakalářské práce - 32163 [585]