Distribuovaný odhad a řízení s aplikacemi na prostorově rozložené systémy tlumení
Distributed Estimation and Control With Applications to Spatially Distributed Damping Systems
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Zhang Xueji
Vedoucí práce
Šebek Michael
Oponent práce
Šika Zbyněk
Studijní obor
Řídicí technika a robotikaStudijní program
Elektrotechnika a informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Lehké konstrukce jsou stále časteji instalovány v leteckém a automobilovém prumyslu, kde jsou stimulovány ekonomickými omezeními a prísnými emisními normami. Tyto lehké konstrukce jsou obvykle lehce tlumené, a proto jsou náchylné k vibracím. Strukturální vibrace poškozují bezpečnost a životnost mechanických konstrukcí, a proto vyžadují efektivní techniky snižování vibrací. Současný rychlý pokrok a integrace výpočetních, komunikačních a inteligentních snímacích technologií byly motivací k nasazení malých a levných snímacích zarízení vybavených vestavenými procesory s komunikačním rozhraním. Takto vznikající sítové rídicí systémy poskytují slibnou koncepci návrhu algoritmu pro rízení potlačení vibrací. V tomto predpokládaném paradigmatu je rídicí process prenesen na inteligentní agenty, kterí jsou vybaveny radou ovladaču a snímaču rozmístených po celé flexibilní strukture. Lightweight structures are increasingly installed in aerospace and automotive industries, stimulated by economic constraints and stringent emission standards. These lightweight structures are usually lightly damped and therefore prone to vibrating. Structural vibrations are detrimental to the safety and life-cycle of the mechanical structures, calling for effective vibration reduction techniques. In parallel, rapid advances and integration of computing, communication and smart sensing technologies have motivated deployment of small-size, low-cost sensing devices equipped with embedded processors and communication capabilities. The emerging networked control systems (NCS) provide a promising design paradigm for vibration control algorithms. In this envisioned paradigm, decision making process is delegated to intelligent agents which are facilitated by an array of actuators and sensors deployed throughout the structures.
Kolekce
- Disertační práce - 13000 [713]