Odlišnost postavení a úkolů hlavního města Prahy od statutárních měst a krajů v oblasti krizového řízení
The diference in status and goals of the capital city Prague from statutory towns and regions in the field of crisis management
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kužiel Radek
Vedoucí práce
Friedrich Ladislav
Oponent práce
Hýža Ivan
Studijní obor
Civilní nouzové plánováníStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2017-09-12Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou specifického postavení hlavního města Prahy, městských částí a jejich orgánů v oblasti právní úpravy krizového řízení, integrovaného záchranného systému a požární ochrany. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměřuje na postavení hlavního města Prahy, statutárních měst, krajů, obcí a jejich orgánů a právní normy regulující tuto oblast. Dále se zaměřuje na analýzu postavení hl. m. Prahy jeho městských částí. Součástí je pojednání o krizovém řízení a jeho klíčových oblastech, včetně právní úpravy s důrazem na krizové řízení v podmínkách hlavního města Prahy. Praktická část analyzuje současný stav obecně závazné vyhlášky č. 55/2000 Sb. Hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hlavního města Prahy a jeho srovnání s právními normami v oblasti krizového řízení, integrovaného záchranného systému a požární ochraně, dále pak otázkám výkonu přenesené a samostatné působnosti městských částí hl. m. Prahy a jejich orgánů. Pro vypracování diplomové práce byla použita data shromážděná pomocí obsahové analýzy existující dokumentace, hledání v internetových zdrojích odpovědných institucí. Praktická část obsahuje komparativní analýzu dat, včetně jejich interpretace. Obecně závaznou vyhláškou č. 55/2000 Sb. Hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hlavního města Prahy, je městským částem (v různém rozsahu) svěřen výkon samostatné a přenesené působnosti v oblasti krizového řízení, které je obdobné postavení obcí s rozšířenou působností. Postavení městských částí jako obce s rozšířenou působností však není ustanoveno žádným právním předpisem, z čehož plynou důsledky dotýkající se výkonu přenesené působnosti v oblasti krizového řízení, a to především zákonné podpory krizového plánu městských částí. Pro srovnání byli vybrány dvě statutární města. Statutární město Brno, které také v oblasti krizového řízení a požární ochraně svěřuje městským částem rozsah přenesené a samostatné působnosti a statutární město Plzeň s městskými obvody. Problémové oblasti svěřené do samostatné a přenesené působnosti městským částem by mohla napravit novela krizového zákona, která by se pak měla promítnout do obecně závazné vyhlášky. Abstract This thesis focuses on the issue of the specific status of Prague Capital City, the city districts and their authorities in the area of crisis management, integrated rescue system and fire protection legislation. The thesis is split into two parts. The theoretical part addresses the status of Prague Capital City, the statutory cities, regions, municipalities and their authorities, and the legislation regulating this area. It also focuses on an analysis of the status of Prague Capital City and its city districts. Part of the thesis is a treatise on crisis management and its key areas, including legislation, with an emphasis on crisis management under the conditions in Prague Capital City. The practical part then analyses the current state of generally binding Decree No 55/2000 of Prague Capital City, by which the Statute of Prague Capital City is issued, and a comparison between it and legislation in the area of crisis management, the integrated rescue system and fire protection, and also questions relating to the exercise of the delegated and autonomous powers of the city districts of Prague Capital City and their authorities. Data collected using content analysis of existing documentation and searches in the online repositories of the responsible institutions were used in the preparation of this thesis. The practical part contains a comparative analysis of the data, including their interpretation. Generally binding Decree No 55/2000 of Prague Capital City, by which the Statute of Prague Capital City is issued, entrusts city districts (to varying extents) with the exercise of autonomous and delegated powers in the area of crisis management, which is a similar status to municipalities with extended powers. The status of city districts as municipalities with extended powers is not, however, established through any legislation, with consequences for the exercise of delegated powers in crisis management, primarily in terms of legal support for the crisis plans of city districts. Two statutory cities were selected for comparison purposes: the statutory city of Brno, which also entrusts its city districts with some delegated and autonomous powers in the area of crisis management and fire protection, and the statutory city of Plzeň with its urban districts. The problem areas entrusted to the autonomous and delegated powers of city districts could be rectified through an amendment to the Crisis Act, which should then be reflected in the generally binding decree.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [420]