Porovnání vlivu plavání a respirační fyzioterapie na vitální kapacitu plic u dětí s respiračním onemocněním
Comparison of the Influence of Swimming and Respiratory Physiotherapy to Vital Lung Capacity in Children with Respiratory Diseases
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Žilková Marta
Supervisor
Hájková Simona
Opponent
Kučerová Ilona
Field of study
FyzioterapieStudy program
Specializace ve zdravotnictvíInstitutions assigning rank
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaDefended
2017-06-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce s názvem Porovnání vlivu plavání a respirační fyzioterapie na vitální kapacitu plic u dětí s respiračním onemocněním bylo ovlivnění vitální kapacity plic u dětí s onemocněním asthma bronchiale pomocí dvou metod - plaváním a respirační fyzioterapií. Na základě výsledků měření pak stanovení té aktivity, která je k tomuto účelu vhodnější. Teoretická část se zabývá anatomií, fyziologií a patofyziologií dýchací soustavy, onemocněním asthma bronchiale, rozebírá jednotlivé metody respirační fyzioterapie a plavání, především jeho vliv na lidský organismus. Praktická část obsahuje vstupní a výstupní kineziologický rozbor obou probandů, kteří se po dobu čtyř měsíců výzkumu účastnili. Součástí rozboru je i spirometrické měření, které proběhlo na začátku výzkumu, po uplynutí dvou měsíců, během kterých se probandi dvakrát týdně věnovali plavání, a poslední měření proběhlo po dalších dvou měsících, které byly věnovány respirační fyzioterapii. Dále jsou v praktické části zapsány dvě cvičební jednotky, kterým se probandi dva měsíce šest dní v týdnu věnovali. V diskuzi a v závěru je stručně popsán výsledek obou vybraných metod. Po 2 měsících plavání nedošlo ke zvětšení vitální kapacity plic. Po respirační fyzioterapii byla VC zvětšena. The subject matter of the bachelor thesis with the title Comparison of the influence of swimming and respiratory physiotherapy to the vital lung capacity (VC) in children with respiratory disease was influencing of the vital capacity of lungs in children with asthma bronchiale disease using two methods - swimming and respiratory physiotherapy. Subsequently, on the basis of the results of measurements, determination of the activity which is more convenient for this purpose. Theoretical part deals with anatomy, physiology and pathophysiology of the respiratory system, asthma bronchiale disease, examines individual methods of respiratory physiotherapy and swimming, primarily its effect on the human organism. Practical part contains the input and output kinesiological analysis of both participants of the study, who took part in the research for four months. One part of the analysis is also a spirometer measurement which took place at the beginning of the reasearch, after two months, during which the participants of the study were swimming twice a week, and the last measurement took place after another two months which were focused on respiratory physiotherapy. In addition, there are two exercise units written down in the practical part which the two participants of the study were practising for two months six days a week. The discussion and conclusion briefly describe how the choosen methods were successful. After 2 month of swimming there was no difference in the vital capacity of lungs. After the respiratory physiotherapy VC was increased.
Collections
- Bakalářské práce - 17111 [1500]