ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra lékařských a humanitních oborů (ukončeno 01.02.2014)
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra lékařských a humanitních oborů (ukončeno 01.02.2014)
  • Bakalářské práce - 17111
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kazuistika rehabilitační péče u pacienta s poruchou autistického spektra v předškolním věku

A Casuistry of Rehabilitative Care for the Preschool - Age Patient with Autism Spectrum disorder

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Nováková Kateřina
Vedoucí práce
Hašková Andrea
Oponent práce
Hamouzová Dita
Studijní obor
Fyzioterapie
Studijní program
Specializace ve zdravotnictví
Instituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
Obhájeno
2017-06-14



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou a možnostmi rehabilitace dětského pacienta s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena do tří hlavních částí: současný stav, metodologie a speciální část. Kapitola současný stav na základě literární rešerše shrnuje základní poznatky o problematice poruch autistického spektra. Zaměřuje se na klasifikaci, etiopatogenezi, projevy, diagnostiku a terapii poruch autistického spektra. Dále se dotýká historického vývoje přístupů a postojů společnosti, vývoji poruchy v jednotlivých věkových obdobích dítěte a v neposlední řadě problematiky péče o tyto děti. Dále jsou uvedeny základní doporučení a strategie při práci s těmito dětmi a zmínka o mentální retardaci, která převážnou část poruch autistického spektra provází. Kapitola metodologie zahrnuje popis pracoviště, ve kterém probíhaly jednotlivé terapeutické jednotky. Dále jsou zde uvedeny všechny vyšetřovací a terapeutické metody využívané ve speciální části práce. Speciální část práce je zpracována formou kazuistiky. Součástí kapitoly je anamnéza, výpis ze zdravotnické dokumentace pacienta, vstupní a výstupní vyšetření. Na základě výsledků těchto vyšetření byl sestaven krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán. Dále jsou zde uvedeny a popsány jednotlivé individuální terapeutické jednotky, které byly zaměřeny na deficity vyplývající z diagnózy porucha autistického spektra. Závěrem jsou uvedeny dosažené výsledky a zhodnoceny zvolené terapeutické postupy.
 
The bachelor thesis deals with the issues and options of rehabilitating a child patient with an autism spectrum disorder. The paper is divided into three main parts: current situation, methodology, and a special part. The chapter dealing with the current state summarizes basic knowledge regarding the issue of the autism spectre disorders based on literary research. It focuses on the classification, etiopathogenesis, symptoms, diagnosis and therapy of the autism spectre disorders. Further on, it deals with the historical development of approaches and attitudes in the society, the development of the disorder in the individual age periods of the child, and last but not least the issues of taking care of these children. The chapter continues with stating basic recommendations and strategies for working with these children and mentioning mental retardation, which accompanies a majority of the autism spectrum disorders. The chapter dealing with methodology describes the working site in which the individual therapeutic units took place. Further on, it lists all the examination and therapeutic methods used in the special part of the paper. The special part is elaborated in the form of a case study. The chapter consists of a medical history, abstract from the patient's medical documents, entry and discharge examinations. Based on the results of these examinations, a short-term and long-term rehabilitation plan has been compiled. The chapter further lists and describes the individual therapeutic units focusing on the deficits ensuing from the autism spectrum disorder diagnosis. The paper is concluded with stating the achieved results and evaluating the selected therapeutic procedures.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/74832
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.108Mb)
POSUDEK (141.3Kb)
POSUDEK (141.1Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 17111 [1743]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV