Buzení synchronního motoru jako komplexní mechatronický systém
Type of document
disertační práceAuthor
Gric, Petr
Supervisor
Pavelka, Jiří
Field of study
Elektrické stroje, přístroje a pohonyStudy program
Elektrotechnika a informatikaInstitutions assigning rank
České vysoké učení technické v Praze. Fakulta elektrotechnická. Katedra elektrických pohonů a trakceMetadata
Show full item recordAbstract
Moje disertační práce se zabývá analýzou budících soustav synchronních motorů a jejich
možném komplexním využití. V mé disertační práci jsem se zaměřil na možnosti jejího
mechatronického využití u pohonů turbokompresorů středních a větších výkonů.
V úvodu jsem popsal vize a cíle disertační práce a popsal současný stav problematiky
budících souprav synchronních pohonů turbokompresorů. A to v třech technických úrovních.
Další oddíl se zabývá technickou analýzou jednotlivých komponentů soustrojí
turbokompresorů, a to jak jeho elektrických, tak i mechanických částí.
Ve zvláštní navazující kapitole se zabýván technickou analýzou vlastností pohonných motorů
turbokompresorů a to cíleně na synchronní stroje, jejich elektrické a mechatronické vlastnosti.
V následující kapitole č. 5 analyzuji vlastnosti nového budícího systému PEG xxx/μP7,
vyvinutého na základě výše popsaného výzkumu.
V závěru popisuji hlavní přínosy této disertační práce a reviduji splnění nastavených vizí a
cílů.
Za velký přínos této práce považuji aplikační odzkoušení uvedených analýz a výzkumů. Proto
v poslední kapitole uvádím výběr nejzajímavějších provozních nasazení navržených budících
souprav PEG xxx/ μP7. The dissertation thesis investigates the analysis of synchronous motor excitation systems and
their possible complex utilisations. The focus is on the possibilities of mechatronic utilisation
of the analysis of medium and large power turbocharger machines.
The introduction describes the aims and objectives of the project and explains the current
theoretical (and practical solutions) of synchronous drives for turbochargers at three technical
levels. The following section, concentrates on the technical analysis of individual components
which make up turbocharger sets, including both the electrical and mechanical components.
The complementary chapter, examines the properties of propulsion engines for turbocompressors,
specifically focussing on synchronous machines and their electrical and
mechatronic characteristics.
Chapter 5 describes the properties of the new PEG xxx / μP7 Excitation System that has been
developed for practical applications utilising theoretical conclusions conducted during this
research project.
The conclusion evaluates the main benefits of this dissertation thesis and reviews the
fulfilment of the aims and objectives set for the project
The practical applications from the research and theoretical analysis have the most significant
contribution to this thesis, which is why the last chapter includes selected practical uses of the
PEG xxx / μP7 excitation sets.
Collections
- Disertační práce - 13000 [713]
The following license files are associated with this item: