Optimalizace akumulátorové jednotky pro monopost Formula Student Electric
Optimization of battery unit for Formula Student Electric
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kosina Jan
Supervisor
Morkus Josef
Opponent
Houf Zdeněk
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce je rozdělena na tři dílce, ze kterých je učiněno závěrečné zhodnocení. První část se zabývá teoretickými znalostmi o lithiových článcích a obecnou problematikou trakčních baterií použitých v soutěži Formula Student. V dalších části jsou na základě těchto znalostí zpracovány nejprve výsledky série testů. Tyto jsou pak použity v třetí části, která se věnuje tvorbě matematického modelu akumulátoru i modelu článku a simulacím provedených na těchto modelech. V závěru je provedeno zhodnocení a předneseny návrhy na optimalizaci akumulátoru z hlediska důležitých parametrů, tedy přenášený výkon, oteplení článků, celková kapacita a hmotnost. This diploma thesis is divided into three parts, from which a final evaluation is made. The first part deals with the theoretical knowledge about lithium cells and the general issue of traction batteries used in Formula Student. In the next part, based on this knowledge, the results of a series of tests are first processed. These are then used in the third part, which deals with the creation of the mathematical model of the battery and the model of the article and the simulations made on these models. At the end, an evaluation and suggestions are made to optimize the battery in terms of important parameters, ie power transmitted, cell warming, total capacity and weight.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [451]