Rekonstrukce železniční tratě č.325 v úseku žst. Štramberk (mimo) - žst. Veřovice (včetně)
Reconstruction of the Railway line nr. 325 in section Štramberk (excluded) - Veřovice (included)
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Pavelková Barbora
Supervisor
Břešťovský Petr
Opponent
Zvěřina Jan
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra železničních stavebRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V této diplomové práci byly vypracovány varianty rekonstrukce železniční tratě č. 325 v úseku Štramberk (mimo) - Veřovice (včetně). Současně byla řešena rekonstrukce železniční stanice Veřovice. První varianta je vedena s cílem minimálních posunů od osy stávající železniční trati. Druhá varianta je řešena s cílem zvýšení traťové rychlosti na 60 km/h a je vedena v krátkých přeložkách trati. Vedení třetí varianty je velkorysé a umožňuje maximální rychlost 80 km/h. In this diploma thesis are drawn alternatives of reconstruction of railway line 325 in section Štramberk (excluded) - Veřovice (included). The reconstruction of Veřovice railway station was solved in three possibilities. The first variant is guided with the aim of minimal displacements from the axis of the existing railway line. The second alternative is designed to increase the line speed to 60 km / h and is guided in short re-tracking of the existing line. The third variant is generous and allows a maximum speed of 80 km / h.