Projektová studie trakčního podvozku pro nízkopodlažní tramvaje ŠKODA
Design study of traction chassis for low-floor trams ŠKODA
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Urban Jaroslav
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Štiller Michal
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem diplomové práce je provést projektovou studii podvozků pro nízkopodlažní tramvaje od společnosti Škoda Transportation a.s. V rešerši jsou ukázána možná řešení otočných a neotočných podvozků a dále základní požadavky kladeny legislativou. Jsou navržena čtyři koncepční řešení vycházející z úpravy rámu. Jsou ponechány konstrukční skupiny podvozku dle zadání práce. Dále jsou vypočteny základní parametry primárního a sekundárního vypružení. Dle vypočtených parametrů je navržena jednotka sekundárního vypružení a počítána podle normy ČSN EN 13 906-1. The aim of diploma thesis is to carry out a project study of chassis for low-floor trams from Škoda Transportation a.s. The research shows possible solutions for rotating and fixed chassis, as well as the basic requirements of the legislation. Four conceptual solutions based on frame modification are proposed. Chassis assembly groups are retained as required. In addition, basic parameters of the primary and secondary suspension are calculated. According to the calculated parameters a secondary suspension unit is designed and calculated in accordance with the standard ČSN EN 13 906-1.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [451]