Modelování jízdy vozidel v koloně
Modeling of Convoy Driving Behaviour
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kroupar Václav
Supervisor
Hrubeš Pavel
Opponent
Novotný Stanislav
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravní telematikyDefended
2018-01-22Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Rapidně rostoucí možnosti výpočetní techniky jsou známým fenoménem poslední doby, a když se k tomuto výpočetnímu výkonu přidají přesné polohové informace z vozidel otevírají se nové možnosti, jak simulovat chování vozidel v dopravním proudu. Tato práce si klade za cíl prozkoumávat nové způsoby, jak lépe simulovat dopravní chování na základě ověřených modelů sledu vozidel s využitím reálných dat. Po aplikaci modelu práce pokračuje v hledání a validaci vhodných parametrů popisujících řidičovo chování. Rapidly increasing capabilities of the modern day computing is well know phenomena of the current time period. When this computational power is combined with the accurate geo-spatial positioning a new possibilities how to simulate the behavior in the traffic stream are opening. The focus of this master thesis is on the exploration of the ways how to perform a better simulations based on the well known Car Following Model benefiting from the accurate data. After the application of a model the work continues in a search and validation of a suitable parameters describing the behavior of the driver.