Poradní systém pro detekci klepání motoru
Advisory system for engine knock detection
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kubíček Miroslav
Vedoucí práce
Sovka Pavel
Oponent práce
Zeman Jan
Studijní obor
Systémy a řízeníStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá jevem klepání u zážehových motorů. Jedná se o jev, který vznikne "špatným" spálením směsi ve spalovací komoře motoru, které může vést až k jeho zničení. Rozkmitání pístu v důsledku tohoto jevu je na relativně stálé frekvenci, neboť je dáno především jeho mechanickými rozměry. Cílem této práce je klepání a jeho frekvenci detekovat pomocí akcelerometrů namontovaných poblíž spalovací komory. Součástí této práce je knihovna poradního systému s programem, který jí volá. To umožňuje zobrazení frekvenčních charakteristik potřebné k detekci klepání a jeho frekvence. This thesis is focused on the phenomenon of knocking in spark-ignition engines. Knocking is caused by the "bad" burning of the air-fuel mixture in the combustion chamber of the engine. It can lead to its destruction. Oscillation of a piston caused by knocking appears on relatively constant frequency because it is mainly due to its mechanical dimensions. The object of this thesis is to detect the knocking and its frequency using accelerometers mounted near the combustion chamber. The main part of this thesis is the library of the advisory system with the program that calls it. This allows it to display the frequency characteristics required to detect knocking and its frequency.
Kolekce
- Diplomové práce - 13135 [328]