VR výuková aplikace pro seznámení s objekty Sluneční soustavy
Introduction to Solar System through Virtual Reality application
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Moravenov Jordan
Supervisor
Sedláček David
Opponent
Hendrich Jakub
Field of study
Web a multimediaStudy program
Softwarové technologie a managementInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Fascinují mě možnosti, které virtuální realita nabízí a zajímá mě využití takto perspektivní technologie pro výuku. Vytvořil jsem výukovou aplikaci pro seznámení s objekty Sluneční soustavy, kterou jsem nazval "Průvodce po Sluneční soustavě". Nejdříve jsem prozkoumal dnešní možnosti interakce ve VR bez použití jiných vstupů kromě natočení zařízení, kterými jsou například klikání pohledem či diegetické UI. K tomu jsem navrhl vlastní způsob interakce, kdy uživatel kývá nebo vrtí hlavou. Na základě toho jsem vytvořil scénář, kterého jsem se při vývoji držel. Grafický obsah jsem vytvářel pomocí aplikace Blender a Adobe Photoshop a zvuk jsem nahrával a upravoval v aplikaci Audacity. Aplikaci "Průvodce po sluneční soustavě" jsem vytvořil pomocí herního enginu Unity a naimplementoval ji v jazyce C\# za využití balíku "Google VR for Unity" určeného pro vytváření VR aplikací pro Google Cardboard. Aplikaci jsem následně otestoval s uživateli a došel jsem k závěru, že ačkoli jsou pohyby hlavou unavující, může uživatele jejich používání bavit a ovládat jimi intuitivně své prostředí, pokud si dokáže tyto interakční postupy osvojit na začátku svého zážitku. Touto prací jsem se naučil vytvářet aplikace pro virtuální realitu a poučil jsem se o chování uživatelů při seznamování s ovládáním takové aplikace. I am fascinated by the opportunities that virtual reality offers us and I am interested in using this perspective technology for education. I created educational application to present the objects of the Solar System and named it "Guide to the Solar System". First of all, I studied today's VR interaction techniques that require no other inputs but device rotation such as ray-casting or diegetic UI. Then I designed also my own interaction technique where the user nods or shakes his head. Based on that, I created a scenario which I followed during the development. The graphical content was created using Blender and Adobe Photoshop and the audio was recorded and edited in Audacity. The application "Guide to the Solar System" was created using the Unity game engine with "Google VR for Unity" package for VR applications for Google Cardboard. Afterwards, I tested the application with users and I came to conclusion, that although the head movement for interaction is tiring, users can enjoy it, if they manage to adopt these interaction techniques on the beginning of their experience. By working on this project, I learned to create applications for virtual reality and I learned about users' behavior during familiarizing with using this kind of application.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 13139 [441]