Srovnání tahových charakteristik zvoleného turbovrtulového motoru s turbínovým proudovým motorem postaveným na stejném jádře
The Comparison of Thrust Characteristics of Turbojet and Turboprop Based on Identical Core
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Šrot Jakub
Supervisor
Klesa Jan
Opponent
Anderle Pavel
Field of study
Letadlová a kosmická technikaStudy program
Letectví a kosmonautikaInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je návrh výstupního systému proudového motoru odvozeného od zvoleného turbovrtulového motoru a následné porovnání tahových charakteristik obou pohonných jednotek ve zvolených letových výškách a pro různé rychlosti letu. V úvodu práce je definován rámec a způsob výpočtů. Nejprve je vypočítán pracovní cyklus zvoleného turbovrtulového motoru. Dále v práci následuje výpočet tahových charakteristik turbovrtulové pohonné jednotky sestávající ze samotného turbovrtulového motoru a ze zvolené vrtule. Dále následuje návrh výstupního systému proudového motoru, který s turbovrtulovým motorem sdílí stejné jádro. Pro navržený výstupní systém proudového motoru je vypočítán pracovní cyklus proudového motoru. Následuje výpočet tahových charakteristik proudového motoru. Dále bylo v práci provedeno hodnocení návrhu výstupního systému ve smyslu velikosti tahových ztrát. V závěru práce je provedeno srovnání tahových charakteristik obou typů pohonných jednotek pro vybrané letové výšky a rychlosti letu. The goal of this thesis is to design an exhaust system of a turbojet engine derived from a selected turboprop engine and to compare those propulsion units in terms of thrust characteristics at selected altitudes and flight speeds. In the introduction of the thesis the scope of calculations and the calculation method are defined. The heat cycle of the selected turboprop engine is then calculated. The thrust characteristics of the turboprop propulsion unit are determined afterwards. The exhaust system of the jet engine is then designed. Subsequently, the heat cycle of the jet engine for the designed exhaust system of the jet engine is calculated. The design of the exhaust system is then evaluated in terms of the thrust losses. In the last part of the thesis, the comparison of both propulsion unit in terms of the thrust characteristics is made.
Collections
- Diplomové práce - 12122 [156]