Motorové lože malého sportovního letounu
Engine mount for light sport aircraft
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Horký Josef
Vedoucí práce
Sommer Tomáš
Oponent práce
Helmich Martin
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2017-09-07Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této práce je konstrukční návrh zástavby motoru Rotax 1503 4-TEC do letounu UL-39 Albi. Návrh je zaměřen především na motorové lože, které je koncipováno v souladu se stavebními předpisy UL-2 a CS-VLA. Dále jsou navrženy úpravy vybraných systémů motoru tak, aby vyhovovaly provozním požadavkům ultralehkého létání. Na základě stavebních předpisů je stanoveno zatížení zvolené varianty lože, na které je následně provedena jeho pevnostní kontrola. Na závěr je vypočtena výsledná hmotnost pohonného agregátu včetně lože a určena poloha jejich těžiště. The subject of the thesis is proposal for installation of the Rotax 1503 4-tech engine into the aircraft UL-39 Albi. The project is mainly focused on engine mounts, which is designed in accordance with regulations UL-2 and CS-VLA. Further, modifications of selected engine systems are proposed to meet the operational requirements of ultra-light flying. On the basis of regulations is defined load of chosen mounts. Then a load strength analysis is performed. Finally, the resulting mass of drive unit including the mount is calculated and the position of their center of gravity is determined.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]