Návrh dmychadla pro lehký sportovní letoun
Design of a Fan for Light Sport Aircraft
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Valský Šimon
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Čenský Tomáš
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2017-09-08Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
VALSKÝ, Š. Návrh dmychadla pro lehký sportovní letoun: diplomová práce. Praha: ČVUT - České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní, Ústav letadlové techniky, 2017, 84 s. Vedoucí práce: Ing. Jan Klesa Ph.D. Diplomová práce se zabývá problematikou tepelných oběhů turbínových motorů a vyšetřováním jejich ztrát. Je představen vliv ztrát na výkonové charakteristiky motoru a vliv hlavních parametrů motoru na spotřebu paliva. Ve druhé části práce je představena problematika návrhu kompresorových lopatek a faktory ovlivňující jejich funkci. Dále je popsána metodika optimalizace geometrie lopatek a její následné vyhodnocení. VALSKÝ, Š. Design of a Fan for Light Sport Aircraft: Master Thesis. Prague: CTU - Czech Technical University, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Aerospace Engineering, 2017, 84p. Thesis head: Ing. Jan Klesa Ph.D. This Master thesis deals with problematics of thermal cycles of turbine engines and examination of their losses. An influence of its losses on performance characteristics and an influence of main engine characteristics on fuel consumption is introduced. In the second part of this thesis the problematics of compressor blade design is introduced and factors which have an influence on their function are presented. In the following chapter a method of optimization of blade geometry and its evaluation are described.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]