Výzkum proudění směsi ve spalovacím prostoru vozidlového čtyřválcového zážehového motoru.
Research of in-cylinder flow for the case of automotive 4-cylinder SI engine.
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Valský Jonáš
Vedoucí práce
Vítek Oldřich
Oponent práce
Lempera Aleš
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2017-09-05Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce pojednává o problematice náplně válce, o jejích základních pohybech, průtokových a vírových vlastnostech sacích kanálů a o samotných vírových číslech. Dále je v práci zpracována simulace statické profukovací zkoušky včetně detailního popisu postupu práce s programem AVL FIRE i následného vyhodnocení vírových čísel. Dále se práce zabývá dynamickými simulacemi, vlivem konstrukčních úprav spalovacího prostoru a tvaru koruny pístu na proudové pole, vírová čísla a Turbulentní kinetickou energii. Poslední část práce pojednává o výsledcích z 0D a 3D přístupů a o jejich vzájemném porovnání. This thesis deals with problematics of in-cylinder flow, flow and vortex properties of intake channels and vortex numbers itself. In following part the thesis presents simulations of steady flow benchmark including detailed description of work procedure in software AVL FIRE and following evaluation of vortex numbers. In following chapter the thesis deals with dynamic simulations and with influence of geometric modifications of combustion chamber and piston crown on flow field, vortex numbers and Turbulence Kinetic Energy. In last section thesis presents a comparison of results between 0D and 3D approaches.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]