Zobrazit minimální záznam

The design concept of the electric drive for rail-electrobus



dc.contributor.advisorKolář Josef
dc.contributor.authorMojžíš Jan
dc.date.accessioned2017-11-09T10:51:55Z
dc.date.available2017-11-09T10:51:55Z
dc.date.issued2017-07-22
dc.identifierKOS-695600113305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/73346
dc.description.abstractdvounápravového vozidla ? kolejového elektrobusu. Zvolený typ pohonu je příčně orientovaný, s plně odpruženým pohonem s dutou kloubovou hřídelí. Jako zdroj energie jsou použity lithiové baterie, je použit synchronní motor s permanentními magnety a dvoustupňová čelní převodovka. Trakční výpočty byly provedeny na úsecích 2 a 3,5 km, což odpovídá rozmezí nejčastějších vzdáleností mezi zastávkami na regionálních tratích a byla vypočtena účinnost rekuperace. Tyto výpočty byly porovnány s hydromechanickým a hybridním pohonem. Smyslem této práce navrhnout možnost náhrady dosluhujících vozidel se spalovacím motorem kolejovými elektrobusy.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is concept design of electric drive of light two-axle rail vehicle ? battery electric railbus. Chosen drive type is traversely-mounted, with fully suspended quill drive. AS power supply are used lithium batteries, permanent magnet synchronous motor is used and two stage spur transmission. Traction calculations were done on track sections of 2 and 3,5 km, which corresponds with most common ranges between stations on regional tracks and efectivnes of recuperation was calculated. The purpose of this thesis is to suggest option of replacement of worn out vehicles with combustion engine with battery electric railbuses.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectnízkopodlažní,kolejový elektrobus,baterie,elektrický pohon,trakční výpočty,jízdní cyklus,rekuperacecze
dc.subjectlow-floor,battery electric railbus,battery,electric drive,traction calculations,drive cycle,recuperationeng
dc.titleKonstruční návrh pohonu kolejového elektrobusucze
dc.titleThe design concept of the electric drive for rail-electrobuseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-09-06
dc.contributor.refereePohl Jiří
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam